...

פיענוח צילום וידאו בחקירת תאונות דרכים

גידול משמעותי בשימוש בצילום וידאו במרחב הציבורי

בשנים האחרונות אנו עדים לגידול משמעותי בשימוש במצלמות במרחב הציבורי. עיריות מרשתות את הערים במצלמות אבטחה ופיקוח תנועה. מצלמות דרך מותקנות בכבישים בין עירוניים. המשטרה מציידת את שוטרי הסיור במצלמות גוף. נהגים רבים  משתמשים במצלמות רכב, שכיום מגיעות כחלק מהאיבזור ברכבים החדשים. ובנוסף נפוץ מאד השימוש  במצלמות הסלולר בקרב הציבור הרחב לתיעוד של כל התרחשות. השכיחות הגבוהה של מצלמות  בכל מקום מגדילה את ההיתכנות לקבלת צילומים גם מאירועי תאונות דרכים ועבירות תנועה. ואכן, לא אחת מצורף לתיק תאונת דרכים תיעוד של האירוע ממצלמת אבטחה או מצלמת רכב, וכאן נדרשת המומחיות של פיענוח וידאו מתאונת דרכים.

פיענוח צילום וידאו מתאונת דרכים
פיענוח וידאו מתאונת דרכים תוך שימוש בתוכנת עריכה במחשב

פיענוח צילום וידאו מתאונת דרכים

תוכן הצילום יכול ללמד על נסיבות התאונה ולהוביל להסקת מסקנות לגבי גורמים שהיו מעורבים בתאונה. פיענוח וידאו מתאונת דרכים יכול לאפשר לקבוע מי נהג בניגוד לתקנות התעבורה, או מי היה הגורם לתאונה. כמו כן הצילום יכול להצביע על קביעות יותר נקודתיות. קביעות כמו מקום האימפקט (המגע) או מידע לגבי המהירות  בה נסע הרכב המעורב.

באופן כללי בית משפט , כתנאי בסיסי יבחן אם עורך חוות הדעת על צילום תאונת הדרכים, עונה על הקריטריונים של עד מומחה בתחום. כלומר האם יש לו את ההכשרה המתאימה, הידע והניסיון המקצועי הדרושים לניתוח צילום וידאו המתעד תאונת דרכים.

כדי לקבל חוות דעת המושתתת על צילום וידאו על בית המשפט לקבל את הראיה, שהיא במקרה הזה צילום הווידאו. קבילותה של הראיה תיבחן ולאחריה ייבחן  משקל הראיה.

היכולת להפיק מצילום הוידאו ראיה משפטית לצורך דיון בתיק תאונת דרכים דורשת מקצועיות ונסיון רב הן בתחום המשפטי תעבורתי והן בתחום של צילום ועריכת וידאו.

עו"ד אלי ברמי הינו מומחה בעל נסיון רב שנים בחקירה ובשיחזור תאונות דרכים. הוא בעל הכשרה בצילום ועריכת צילום בווידאו. הוא גם בעל ניסיון עשיר בפיענוח תאונות שצולמו בווידאו.   

התחל בשיחה
אפשר לעזור?
שלום,
איך נוכל לעזור?
דילוג לתוכן Seraphinite AcceleratorOptimized by Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.